Náš příběh
Lingvido je rodinný projekt, který vznikl z prvotního nápadu propojit loutkové divadlo s výukou cizích jazyků. Hlavní myšlenka spočívá ve vytvoření zábavného a smysluplného konceptu vzdělávání pro děti.
Rozhodli jsme přitom využít našeho přesvědčení o přístupu k výuce cizích jazyků.
Naším cílem je zakomponovat výuku angličtiny do každodenních aktivit dětí, tak aby si jazyk přirozeně osvojovaly podobně jako ten mateřský. Cizí jazyk přinášíme v různých formách, které jsou zábavné a které zároveň děti rozvíjí i v dalších ohledech. Děti mohou díky nám vnímat cizí jazyk jako běžnou součást života.
Při tvorbě jednotlivých produktů byly uplatňovány vlastní zkušenosti s výukou nejen angličtiny, a to ve všech věkových kategoriích a v různých jazykových úrovních.
Kdo jsme?



Druhý jazyk již od narození
Věděli jste, že děti mohou mít více mateřských jazyků?
Naše filozofie
V Lingvidu věříme, že čím dříve se děti začnou učit cizí jazyk, tím lépe, neboť kapacita dětského mozku je v raném věku téměř neomezená. Učení cizího jazyka v raném věku ale neznamená jen schopnost komunikovat v jiném jazyce. Jazyk rozvíjí mnoho dalších aspektů dětského vývoje – od kognitivních schopností přes sociální dovednosti až po emocionální inteligenci.
Děti se nejlépe učí prostřednictvím hry a přirozené interakce s rodiči. Hra je pro děti přirozeným způsobem, jak si osvojují nové dovednosti. Při hře si přirozeně rozvíjejí jazykové schopnosti bez vnějšího tlaku. Děti se učí jazyk intuitivně a s radostí, aniž by si to samy uvědomovaly, což vytváří silný základ pro budoucí jazykové schopnosti.
Studie z Harvardovy univerzity ukazují, že dětský mozek má v prvních letech života unikátní schopnost vytvářet neuronové spoje. Právě ty jsou klíčové pro osvojení a plynulé využívání více jazyků.
Učení jazyků v raném věku otevírá dětem nové dveře, nejen v oblasti komunikace, ale také v jejich osobním a akademickém rozvoji.
A protože děti milují hru a milují své rodiče, propojili jsme děti, hru, rodiče a angličtinu a vznikl unikátní systém pro přirozené osvojování angličtiny od nejranějšího dětství. Angličtina funguje jako kouzelný klíč – pomáhá dětem otevírat nové možnosti. 😊
Naše zkušenost
Od chvíle, kdy se nám narodil syn Matyášek, jsme se rozhodli mluvit s ním anglicky, i když jsme věděli, že to bude cesta, která vyžaduje trpělivost a postupné kroky. Snažili jsme se začlenit angličtinu do každodenního života formou přirozených a krátkých interakcí – někdy to byly jen chvilky, jindy celá hodina. Bylo to především o tom, aby angličtina nebyla pro něj cizí, ale zábavná součást života.
Ve svých 7 letech Matyášek má už k angličtině velmi přátelský vztah. Rád sleduje anglické pohádky a když nerozumí nějakému slovu, aktivně se ptá, co některé výrazy znamenají. Rád potom nová slovíčka sám používá v konverzaci. Angličtina se pro něj stala zábavou, nikoliv povinností. Mluví s nadšením a nebojí se udělat chybu, což je pro nás jako rodiče to nejdůležitější.
Dcera Eliška, která má 2 roky, rozumí anglicky na stejné úrovni jako česky a reaguje naprosto úžasně. Některá svá první slova dokonce říká anglicky, protože se vyslovují snáze.
Naše zkušenost nám ukázala, jak snadno si děti mohou osvojit cizí jazyk, který je bude rozvíjet v jejich dětském věku a v budoucnu jim přinese nové možnosti a příležitosti. Pojďme je podpořit v tom, aby se nebály zkoušet nové věci, neměly strach z mluvení či porozumění cizímu jazyku. Děti zkrátka milují hru, díky které se rozvíjí, zdokonalují se a díky které se můžou naučit naprosto cokoliv.
Naše tvorba
Naše pohádkové produkty jsme zpracovávali s maximální pečlivostí. Přípravě jsme věnovali podstatnou část našeho života a věříme, že se naše píle projeví i v přínosu produktů dětem.

Kouzlo loutkového divadla
Děti mají rády loutkové divadlo, protože v nich vzbuzuje zvědavost, otevírá jim dveře do světa fantazie a při sledování si vytvářejí vlastní příběhy v hlavě. Loutkové ztvárnění pohádek má schopnost děti uklidnit. Loutkové divadlo se odehrává v pomalejším tempu s jemnými pohyby loutek. Kulisy společně s rekvizitami, se zvuky a případnou hudbou přirozeně dokreslují atmosféru pro konkrétní scénu. Loutky ve výchově slouží také k předávání morálních hodnot. Díky loutkám se děti učí rozlišovat mezi dobrým a špatným, chápat význam přátelství, pomoci a spravedlnosti. Příběhy s morálním poselstvím, které bývají součástí loutkových představení, mohou děti vést k tomu, aby měli klidnější a zodpovědnější povahu.
Loutkové divadlo nabízí obsah, který je přiměřený věku dětí. Příběhy jsou vyprávěny pomalu a srozumitelně, bez hektických přechodů a přehnaně dramatických momentů. Takový přístup pomáhá dětem vybudovat si silnou schopnost soustředit se a vnímat příběh v jeho celistvosti.
Na rozdíl od rychlých a někdy zmatečných animovaných filmů zůstává loutkové divadlo stabilním bodem, který děti ukolébává, vzdělává a inspiruje. Je to tedy velmi cenný nástroj pro všestranný rozvoj dětí.
